You Are Reading

0

PeRanGai Sikit Ayah, Sikit Emak !

fatiha Monday, June 20, 2011
hei guys.. 20 JUN arini aku buat dua entry skali... sbb aku jarang bukak blog.. so update dua entry skali terus! kan senang. !
ok..tadi entry pasal HARI BAPA kan... kali ini entry untuk sifat2 or watak2 or perangai2 aku yg datangnye dari genetik sebelah ayah and emak aku.. ok, ini nak bagitahu siang2..sape2 yg xberminat nak tahu tu, X YAH baca la.. sape berminat nak tahu.. mai2 dipersilakan baca k.. just nak share sedikit sebanyak apa yg ada je. ^^
ada la minggu lepas, waktu petang aku tido baring2 camtu.. aku hobi kalau baring2 style aku mesti kaki silang pangku... tau silang pangku yg camne? ala.. yang kaki kiri atas paha kaki kanan kita.. tapi org slalu dlm keadaan duduk atas kerusi slalu camtu kan.. aku x.. aku time ngah baring la time tu la aku suka silang pangku..
then, ayah aku nampak habit aku suke camtu.. dia cakap "cara ko baring, sama macam atok ko dulu(ayah aku punye ayah la).. atok ko dulu lepas berkebun, dia baring kat pondok sama cam ko ni ha.." itu satu bende...

ada lagi satu ni ha... aku x sedar.. tapi.. mak N ayah aku yg bagitahu..mybe dorg lg tau aku punye perangai camne kan. yela..kite kalau kt umah lain...dgn kwn2 lain. x sama... haha

ini perangai aku yg ikut sebelah ayah ....
keras kepala N degil :: ikut atok aku jugak...
kepala angin :: ikut atok aku jugak... (nak tau kepala angin ape? tanya org tua2 dia tau.. )
minat dlm bisnes :: ikut atok aku jugak... (dulu aku tolong jual kuih raya kn. hehe)
mata aku sepet sikit time kecik, besau ni dah xnampak dh sepetnye.. :: ikut sebelah ayah aku jugak..
hidung aku :: ikut belah ayah jugak le........

ini perangai aku yg ikut sebelah emak plak..
makanan fav aku sama dgn mak aku :: pulut hitam ^^
gelak kuat terbahak bahak :: ikut sebelah mak aku jugak..(org bugis kan bising kalau dh berkumpul) haha
tolong menolong orang ni :: ikut belah emak jugak... (sebelah ayah, org kaya xleh sentuh minyak moto, dorg kata kotor )
Hati N nurani aku :: ikut belah mak jugak... (hati pompuan kan..cpt luntur gara2 cecair breeze! ) hehe

ini jela, setakat ni yang mak N ayah aku perasan perangai aku ni cmane.. yg lain2 kite xtahu an.. WALLAHUALAM.....

papepon yg terjadi... ingat lah... kite bawa darah mak N ayah kite dlm badan ni... kalau ko buat jahat, sama je ko tambah dosa mak or ayah ko.. sama je ko malu kan mak N ayah ko...so berbuatlah baik selagi roh ada dlm badan ni..
selalunye waktu kite tido roh keluar, kite terjaga, dia masuk balik... tapi kalau lah satu hari roh kite keluar buat selama lamanye.. korg kene terima hakikat bahwa roh korg dah xleh masuk balik mcm hari2 yg korg bangun tido.. time tu.. korg akan rasa satu perasaan menyesal yg selama ni korg x rasa selama korg hidup.. aku pernah mimpi camni..tu pasal aku cakap. tengok... xpasal2 dah jadi ustazah, lari tajuk dh ni.. 2 in 1 la xsalah kan. hahah..
so..itu saja.. aku nak g mencekik. good DAY !!


p/s: hidup kite hanya sekali je kat atas muka bumi ni, bukan dua kali. so, be prepare..anything can happen.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 humanmindcracker