You Are Reading

0

Hatten Square, Melaka !!

fatiha Sunday, June 26, 2011
hai anak-anak sekalian...ini entry mengejut ! hahah, aku ngah mengON9 tadi...tibe2 tau yg Hatten Square ada buat satu pertandingan..pertandingan ape?? ini ha......

ha.... dah cukup besau dah gambau aku letak ni ha...kalau xnampak jugak alamat xkemana le tu... hahaha..
So...siapa2 sahaja boleh join...
nak tahu lebih lanjut.... tgk la link ni k... 
Do enjoy !!! 

tapi aku xpernah pon dtg Hatten Square ni lagi, even angah aku(amik kau siap bold ha..) yg buat pelan bangunan ni... angah yg buat, adik sendiri xpernah melawat. hahaha, dah lama kot bangunan ni nak naik.... disebabkan atas sebab2 tertentu then tergendala sekejap...then, tau2 je balik je cuti sem ni..tgk2 AIK??? dah ada dah. haha... 

aku tolong angah aku sikit2 jek... yg mana mampu.. cam lipat pelan ke... warna kan guna watercolour... kalau salah warna...kikis kaler tu guna pisau belit..senang !! tapi paling senang.. keje aku..just bg idea jek pokok jenis ape yg sesuai nak diletak kan dalam pelan tu nanti... biasalah pompuan je kan pandai bab2 kesesuaian pokok2 bunga ni ... salah satu nye? 

tu ha.... kat traffic light bawah jejantas kat depan Melaka Central tu... nmpak x pokok renek lawa2 warna warni?? hehe... aku le yg pilih.. hehe.. bangga doh ! 
bukan ape... niat aku N angah aku  satu je...

"kalau kite dah xde kat dunia ni nanti...ada le jugak org nak pandang bende yg kekal yg kite buat tu.."

nak promote jugak hasil kerja angah aku yg lain2... err.... ko nak ckp aku menunjuk ckp le.. mulut kau kan...yg penting aku promote jek..hehe...biar lg bnyk client dtg insyaAllah... :)
some of hasil kerja dia..

1. Masjid bukit katil



2. Stadium hoki melaka, kat  dalam stadium tun fatimah (ali rustam cakap bentuk labah2 da....) hahaha

nampak x dlm gambau tu... bangunan tu bnyk tiang... tu le konon2 nye kaki labah2... angah aku ckp 30 minit punye idea... paling klakau tu...roundabout dia sgt2 kecik !!! aku tgk roundabout dia, mmg muat2 untuk basikal budak kecik roda tiga punye gostan... engineer salah ukur.. hahahahhaha

3. Hatten Square, kat Depan Dataran Pahlawan..

4. Melaka Wonderland, Ayer Keroh..



5. Resort Melaka, dekat2 dgn Eye on Malaysia.. ( xtau le tender dah lulus ke blom..)
6. Sekolah Menengah Kebangsaan Paya Mengkuang, Melaka.. 
7. Taman perumahan Tun Kudu, Bukit Katil, Melaka...
8. Taman perumahan kat Jakarta... (xtau ape nama taman tu..lupe dah..)
9. Tesco Melaka
10. Giant Melaka
11. Rumah Busu Yah, Kampung Morten.. (siap tahun lepas..)

nak aku list lagi ke? xpayah la..cukup2 le tu...riak plak nanti..
ada lagi.... tapi bnyk aku xtau.. aku just tau yg ini jek... hehe...

So, those who yang berminat dgn design angah aku... nak rumah korg design sendiri ke boleh2... cam busu aku... you can contact angah aku... do visit Habrisalam Architecture, kat Melaka... peace ! hehehe...lagi ramai nak lagi bagus...sy tolong cari rezeki jek.. hehe..







0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 humanmindcracker