You Are Reading

0

5 perangai aku xsuke !!

fatiha Sunday, June 26, 2011
Hai semua !!! ini kali bukan nak berpuisi ye..ini kali just entry suka suki untuk diri aku sendiri, blog aku kan, suka hati aku la.. hahah!
orait.... just nak share sedikit sebanyak pengalaman mengenai jenis2 sahabat dalam dunia kita ni... baru umur dua dekad dah macam orang aku dah jumpa..macam macam perangai...yg positif ada, yg negatif pon ada... just aku tengok je...duk perhatikan je kwn2 aku selama ni... motif aku observe korg bukan ape..
just nak tgk perangai sebenar korg... dari situ aku dapat tahu diri sebenar korg, dengan itu..aku dapat analysis perangai sorang2.. hahah, bunyi gempak an, walhal xdele gempak hebat mana pon..deruman enjin je lebih !

1. The taker (si tukang pinjam-sering meminjam dan tidak pernah mengembalikan barang2 yg dia pinjam) orang jenis camni aku dah pernah basuh dia depan2 dulu... tp skrg xtau la dah brubah ke tidak.. aku ni jenis pantang org amik barang aku tp x mintak izin..adab xde.

2. The double-crosser ( si pengkhianat- mengkhianati anda mentah-mentah) ini xyah cakap la... mmg ada pon dlm hidop aku, aku pon xpaham nape ko buat camtu. iri hati?? lu pikir le sendiri....

3. The self-absorbed (si egois- tak pernah punya waktu untuk mendengar masalah anda)aku pernah jumpe org camni...bg aku... biar lah dia... mybe dia bukan jenis yg pndai tolong selesaikan masalah orang... think positive k..

4. The cheat ( si pembohong- sering berbohong mengenai sesuatu perkara) ini jenis orang sekarang pon ada dalam life aku....disebabkan pengalaman lepas,skrg aku dah tau baca style org weh, aku tau biler ko jujur, bile ko tipu..just malas nak layan... aku just pikir, maybe ko bohong sbb nak sedapkan hati aku kot.. errr............... entah lah....xpe, bohong2 ko pon aku still kawan dgn ko k..dunt worry :)

ha.......yg kelima ni...yg aku ngah lalui skrg.. dan aku paling benci jenis org camni...nak tau? ha.. tengok2....

5. The copycat ( si peniru-  berusaha meniru segala aspek diri anda) ini punye jenis org mmg aku xpaham la... nak tiru aku bagai.... entah pape.. aku ada bende ni, ko ada, aku beli ni, ko beli... aku pakai ni, ko pakai.... aku dah cakap an dari dulu, aku mmg TAK SUKA orang yg tiru aku... ok?? ko jadi diri ko sendiri la baiiiiiiiiiii...........

Tapi.....sepanjang aku hidup dua dekad ni.... kawan2 aku yg terbaikk ialah yg jujur dgn aku... iaitu kawan2 kat matrik memang THE BEST la !! puteri, no'or, jijah, piqa nit, didot, zakye,zeyla, mirod, bai, karima, wana, farah, ainur, ... mmg TIP TOP paling best !! makan reramai penuh 1 bilik, hahaha, makan roti cecah kari... stayup sampai pagi...wat video clip sama2... sampai skrg xde orang dapat ganti tempat korang weh ! korg mmg satu dalam sejuta  !!  korg mmg yg PALING TERBAIKK !!!
gambar hiasan hehe
jap2 eh... bawah2 ni baru gambau betol..hehe..

dari mrsm ke matrik dan sampai sekarang ^^

tido satu katil, satu bantal.. rindu ketat2 !!


last but not least... prinsip hidup aku senang je... 
" xyah nak cakap pasal orang lain weh, kalau diri sendiri pon teruk..."
 renung renungkan dan selamat berfikir !! ^^
    





0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 humanmindcracker