You Are Reading

0

K.E.S.E.D.A.R.A.N ~

fatiha Tuesday, July 12, 2011
assalamualaikum ! haipp !!! Saya INSAF !!! kenape???? hah... camni....
aritu.. kan aku ada join sukaneka kat Taman seri duyong, kat dalam kawasan perumahan aku ni la kan...x caya? mu tengok lah fb aku ada gambau2 nye k..

then. ok....take feelll.... camni.. ngah aku duk2 tengok dak2 kecik main jalan atas batu bata, kat sukaneka uh...depan aku ni ada sorang lelaki bertopi merah badan tegap sikit la, then dgn isteri dia i think, sbb isteri dia pegang sorang bayi... so dari perception aku, itu mesti isteri dia la kan, dan bayi tu anak perempuan dia...
thats mean, si lelaki topi merah, isteri dan anak dia..


tp tercengang cengang... terpinga pinga la jugak, sbb aku nampak isteri dia depan aku ni pakai legging... legging kotat punye uh... aku terbeliak mata tgk terkejutt kot...

aku pon freehair gak dlu, tp xdela pakai legging, den xreti...den pakai seluar JIN jek. hahah
then , aku diam jela biau la.... hak dia..dia punye pasal la kan. kite xde hak nk halang...
tibe2 dua hari lepas... ngah duk2 dlm rumah aku ni dlm kul 6ptg camtu...
ayah aku masuk rumah jek ckp...

ayah : ada orang meninggal...
aku : erk? sape??
ayah: kawan ayah punye menantu...
aku : kawan ayah yg mana?
ayah : kwn ayah yang sumbing tu, menantu dia duduk depan kite waktu sukaneka aritu...
aku : oh...menantu dia? maknenye abg yg pakai topi merah tu ke?
ayah : yela tu,  menantu dia meninggal,
aku : menantu dia? ape lg... kakak yg pakai legging tu la kn....

risik punye risik... terus aku demam lepas dpt tau... betol pon.... akak uh dh meninggal... dh xde...
dalam hati aku "baru aritu nampak dia pakai legging pegang baby pompuan sorg.. x sangka Pergi camtu jek..."
sampai demam dh aku arini... terkejut punye pasal..... aku insaf terus kot weh... mengenang balik dosa2 dulu...bertumbuk dgn budak laki, bersepak terajang, kaler kan bulu kucing uh dgn watercolour, tengking mak ayah la, terbakar kan rumah jiran la, skodeng orang la, baling batu kat anjing labakau mercun dlm rumah org sampai indon tu xtahan pindah terus.. hahah, macam2...ckp jek bende nakal ape aku xpernah buat? semua pernah... but, alhamdulilah...still jaga batas2 pergaulan au, still jaga kehormatan diri, x bersentuhan, yela.. kecik2 dulu mana ada nafsu... hahah


dah puas nakal dah... besau2 ni terus insaf... duk rumah jek... hahhaha, aku pikir satu jek..
"dah2 la tu susah kan mak ayah n org lain, masa untuk berbakti pd mak ayah dah tiba... "

ada kata "teha..ko dh matang la.."
ada kata "ko dh lain.."

hahaha, macam2 da.... bagi aku....pengalaman mematangkan seseorang.. ingat uh..  :-)

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 humanmindcracker